Författare Ämne: Vetenskapsforum = matematikforum?  (läst 3902 gånger)

Olmo

• Full Medlem
  • Antal inlägg: 104
    • Visa profil
Vetenskapsforum = matematikforum?
« skrivet: 2006-09-16, 15:29:45 »
Var är de andra vetenskaperna på vetenskapsforum.com? Är det bara meningen att man skall kunna diskutera matematik här? Hur ser planerna ut för framtiden?

Beorman

• Administrator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
SV: Vetenskapsforum = matematikforum?
« Svar #1 skrivet: 2006-09-16, 19:36:14 »
Hej Olmo!

De andra vetenskaperna kommre att finnas med lite längre fram. Forumet startades som ett rent matematikforum, men vi ska nu lägga in de andra ämnerna också. Vi tänkte försöka få lite fart på forumet innan man lägger in för mycket ämnen, blir lätt lite rörigt då. Men inom ett par veckor kommer förmodligen resten att finnas med. Var det nåt speciellt du ville ta upp redan nu som inte har med matematik att göra så kan jag fixa ett sånt ämne?!

/ Beorman

Olmo

• Full Medlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2006-09-16, 21:24:47 »
Nja, jag blev bara lite förvånad att det bara fanns forum för matematik. Jag förstår om det blir rörigt med för många forum. Jag förstår också att man inte vill ha så många forum när antalet medlemmar är litet. Samtidigt blir det ju svårt att locka hit människor som vill diskutera andra ämnen om det inte finns några forum för dessa ämnen... Det kanske vore bättre att ha ett forum för var och ett av de stora vetenskapsområdena, istället fyra olika forum bara för matematik?

Beorman

• Administrator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2006-09-17, 00:41:43 »
Hmm, ja du kanske har rätt! Vi ska fundera lite på hur vi ska ha det. Tack för hjälpen.. har du några fler funderingar, kritiska eller ej så tveka inte att skriva!! :)

Taras

• Administrator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2006-09-17, 13:54:16 »
Hej Olmo,

Vi är tacksamma för din feedback.
Det är alltid svårt att veta hur man ska göra när man startar upp ett forum, och som Beorman sa så tänkte vi börja med ett litet antal trådar/ämnen och få de aktiva och sen utöka allt eftersom medlemsantalet växer.

Jag har nu flyttat över Pedagogik till en egen kategori, och lagt till Fysik.
Biologi/Kemi kommer så småningom.

Olmo

• Full Medlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2006-09-17, 14:15:03 »
Jag ser att ni har gjort en del ändringar nu. Ser mycket bra ut! :) Ett allmänt forum och en frågelåda för varje ämne verkar som en utmärkt utgångspunkt. Jag hoppas verkligen att det här forumet skall lyckas dra till sig många besökare och medlemmar i framtiden. Tack för ett bra initiativ!